luni, 8 martie 2010

Foamea străzii

Credeam că pot să mut munţii din loc,
Dar mi-am dat seama: cu minciuna nu mă joc.
Sunt multe variabile de luat în considerare
Şi mie mi-e foarte teamă de închisoare.
Când voi depăşi frica de comunicare
Poate statul va ataca cu tot ce are
În acest poet, cântăreţ vestit
Şi mă va lovi în chipul ce am cioplit
Cu scop de apărare,
Dar sper că lovitura nu va fi prea tare
Astfel încât să mă dărâme,
Să-mi ia leşul şi să îl consume.
Încă mă tem de cei ce au putere
Şi pot provoca cu ea durere.
Mă lansez în afirmaţii şi ajung pe Lună
Unde ziua e de şase ori mai bună.

Scrutez orizontul în căutare de tunuri,
Strada e mereu în căutare de bunuri
Pe care să le valorifice.
Negarea ta bârfa o s-o intensifice.
Ştiu cum se caută să se scape de lucruri
Furate, tu la chilipir te bucuri.
Gândeşte-te cum s-a simţit cel prădat
Când bunul lui de valoare la tine l-a aflat.
E ca şi cum tu i l-ai furat.
Mai gândeşte-te, îţi poţi face un bine.
Pe stradă oricine va face afaceri cu tine.
Îţi repet a treia oară: gândeşte-te!
Şi dacă nu-s de tine, ocoleşte-le!
Caută să-ţi faci bine ţie;
Unde ţi-e fericirea: în familie sau în hărtie?
Familia o să moară, hârtii or să mai fie.

Hârtiile-s numerotate, la o adică: pot fi găsite.
Nu te juca cu hărtii netipărite.
Stai în cercul tău de prieteni, nu ieşi afară!
Pentru asemenea lucruri tu nu ai făcut şcoală.
Şi poţi fi păcălit foarte uşor,
Nu cere ajutor, nu ne vom da de gol!
Probabil că la poliţie ai să ajungi.
Ai grijă ce le spui şi ce le ascunzi.
Că ei te miros chiar dacă n-ai băut nimic
Şi te pot conduce acasă în dric.
Stai în casa ta, uită tot ce ţi-am spus,
Mănâncă popcorn, dă pe gât un Ursus!
E bine să ştii la ce te raportezi
Şi să fi atent, probleme să nu creezi.
Că dacă ai încurcat persoane terţe
Sunt foarte sigur că nu or să te ierte.

Niciun comentariu: